Marketing internetowy w działaniach promocyjnych dużych firm
Marketing internetowy to dość szczególny odłam marketingu, który charakteryzuje się tym, że zmienia się niemalże z dnia na dzień. To dzięki niemu współczesne działania marketingowe coraz bardziej skupiają się w działaniach typu online. Obecnie w znacznej mierze odchodzi się od tradycyjnych form reklamy, które w istocie – pod wpływem wielu badań i opinii konsumenckich – wydają się być coraz mniej skuteczne. W dzisiejszym świecie ciężko wyobrazić sobie prężnie działający sklep internetowy oprogramowanie bez ogromnego działu marketingu. Czasy się zmieniają i podejście do takich działań również.
Kiedyś było tak, że zarząd nie chciał słyszeć o konieczności wydawania części budżetu na jakiekolwiek formaty reklamowe. Dziś wystarczy pokazać kilka zaskakujących i prawdziwych wykresów, które wyraźnie wskazują wpływ reklamy na zarobki firmy. Najbardziej znane narzędzia marketingu internetowego to:
- Zatrudnianie tzw. influencerów, pod którymi pojęciem kryją się znane osoby , czyli zazwyczaj celebryci. Okazuje się, że jest to forma, która naprawdę prężnie działa i bardzo dobrze wpływa na konsumenta.
Niestety, ma też swoje wady, a główną i znaczącą jest cena takich osób. Każdy kto zajmuje się marketingiem dobrze wie, że influencerów nie tylko trzeba wynagradzać według indywidualnie ustalonych cenników. Osoby znane i lubiane lubią otrzymywać gadżety, wycieczki i zaproszenia na różnego rodzaju wydarzenia;
- Powszechnie znane social media to współczesny must-have każdej dużej (i nie tylko) firmy. Dziś ciężko sobie wyobrazić jakąkolwiek działalność, która nie działa chociażby na najbardziej znanej platformie na świecie, jaką jest Facebook. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ kreowanie komunikatów i budowanie ścieżek doświadczeń klientów jest coraz cięższe, ponieważ ci są coraz to bardziej świadomi i wymagający.
Social media to także wszelkie kanały stale pojawiające się na rynku, za którymi trendami trzeba podążać.
.